1 (edited by geek 2013-12-26 10:26:10)

Topic: problem with upgrade in Debian 6.0.8

Hello,

at first, merry christmas smile

MysecureShell is installed on my server for a long time. I don't have any problem with it until now, it is a very good program.

I have a problem with tle last upgrade of mySecureShell. I'm in debian 6.0.8 and when I upgrade my server, i have this message:

Some packages could not be installed. This may mean that you have
requested an impossible situation or if you are using the unstable
distribution that some required packages have not yet been created
or been moved out of Incoming.
The following information may help to resolve the situation:

The following packages have unmet dependencies:
 mysecureshell : Depends: libacl1 (>= 2.2.51-8) but 2.2.49-4 is to be installed
                 Depends: libssl1.0.0 (>= 1.0.0) but it is not installable
E: Broken packages

When I search theses lib:

# apt-cache policy libacl1
libacl1:
  Installed: 2.2.49-4
  Candidate: 2.2.49-4
  Version table:
 *** 2.2.49-4 0
        500 http://datagate/debian/ squeeze/main amd64 Packages
        100 /var/lib/dpkg/status

# apt-cache search libssl1.0.0
(nothing)

I think that the new version is not compatible with versions of lib in debian 6.0.8 (too old or not present).

Do you think it will be necessary to make different depot fort different debian version ?

Thank you wink

Have a nice day.

Ced.

Re: problem with upgrade in Debian 6.0.8

Hi,

Merry Christmas to you smile

Yes, the repository is now for Debian 7.1.0 but you can still download for others versions at: http://mysecureshell.sourceforge.net/en/download.html

Hope it will help you big_smile

Re: problem with upgrade in Debian 6.0.8

on production, we use your depot to upgrade our server.

Can I purpose you to create different depot for different version of system ? Like debian, they have a directory by version of their system.

This problem ask me, In production we doesn't have choise, we cannot upgrade Os when we want.... And older versions are secure ? do you make update or security update for older version ? (as Debian make support for the last older version)

(sorry for my english)

thanks for your response.

Re: problem with upgrade in Debian 6.0.8

I can't keep multiple repository for different version of MySecureShell (take too much time for me)...

I generate package for TLS version of Ubuntu / Debian wink



PS: après abuser de mes pouvoirs d'aministrateur, je vois un mail en ".fr", so french? big_smile

5 (edited by geek 2013-12-27 10:30:24)

Re: problem with upgrade in Debian 6.0.8

Bonjour,
je me suis fait avoir, quand j'ai vu l'interface en anglais, je ne me suis pas posé de question, j'ai vu seulement après le post de mon second message que le site était francais smile

En fait je me demandais s'il n'était pas possible dans les depots fournis pour debian de faire un nouveau dossier à la sortie d'une nouvelle version, un peu comme fait debian. Cela éviterait les messages d'erreurs sur les serveurs en production, surtout si les installs des mises à jour sont en automatique.

Cela n'engendrerait pas de travail supplémentaire en dehors de créer un dossier et une petite info dans la doc, cela améliorerait l'experience utilisateur comme ils disent aujourd'hui smile

Après, c'est vrai que maintenir plusieurs versions de package, c'est lourd si on n'a pas une grosse équipe derrière.

Sinon merci beaucoup pour votre travail, c'est vraiment un outil très bien pensé wink

Bonnes fêtes de fin d'année ;o)

Re: problem with upgrade in Debian 6.0.8

Bonjour,

On fait notre possible pour que MySecureShell soit dans les repository Debian officiel mais c'est long et compliqué smile

Maintenant c'est vrai que un repo de plus n'est pas le plus compliqué à faire, je vais voir ce que je peux faire wink

7 (edited by geek 2014-01-04 19:24:34)

Re: problem with upgrade in Debian 6.0.8

Merci c'est cool smile

C'est super si ce sera intégré aux dépots officiels de debian,

Merci pour votre boulot wink